Translate

2/07/2020


Навчання читанню залишається найважчим етапом у вивченні англійської мови для молодших школярів. Англійський правопис вважається одним з найскладніших серед світових мов. Програма шкільних підручників постійно ускладнюється, і на освоєння читання залишається все менше годин. Саму тому маленькі школярики все більше потребують допомоги та підтримки батьків
A a [ei]
B b [bi:]

C c [si:]
D d [di:]E e [i:]
F f  [ef]
G g [ʤi:]
H h [eitʃ]
I i [ai]
J j [ʤei]

K k [kei]

L l [el]
M m [em]
N n [en]

O o [əu]
P p [pi:]
Q q [kju:]R r [a:]
S s [es]

T t [ti:]

U u [ju:]
V v [vi:]
Ww['dʌblju:]
X x [eks]
Y y [wai]
Z z [zed]
[h] - цей звук схожий на легкий видих. Подуй на руки, ніби грієш їх. Коли в легенях залишиться зовсім мало повітря, в тебе вийде цей звук. Hi, hello, how, help.
[p] – цей звук ми вимовляємо з придихом. Беремо листочок паперу до губ (5-6 см) і скажи слово «парта», по черзі –з придихом і без нього. Якщо ти вимовиш правильно англфйською мовою, то лист паперу відхилиться у бік, свічка згасне, маленькі шматочки паперу розлетяться.
Pen, pencil, picture.
[w] – витягни губи вперед, ніби хочеш свиснути або загасити свічку.
White, well, welcome.
[Ө] – коли ми вимовляємо цей звук кінчик язика знаходиться між зубами і його трішки видно. Верхні і нижні зуби мають виглядати, ніби ти їх хочеш почистити. Будьте обережні зі звуками [s] та [Ө], англійці можуть вас не зрозуміти: [s] – sink – тонути, [Ө] – think – думати.
[∂] – він вимовляється як ], але з голосом, говоримо літеру з.
Mother, father, brother.
[t, d, n, l] – при вимові цих звуків кінчик язика ми ставимо над верхніми зубками з внутрішньої сторони. Прочитайте такі імена Ніна, Олена, Таня, Діна – як би їх прочитали англійці?
[t] – it, ten, tea;
[d] – dad, red, daddy;
[n] – nine, fine, nice;
[l] – listen, lamp, small.
[r] – при вимові цього звука відсутня вібрація кінчика язика, яка є характерною для українського [р]. Скажіть – Рома, Лариса, Марина, ворона так як сказали би англійці.
Sorry, brown, grandmother.
[ŋ] – при вимові цього звука повітря проходить через ніс, звук нагадує удар гонгу.
Morning, evening, reading.
В англійській мові дзвінки приголосні в кінці слова вимовляється дзвінко. Оглушення дзвінкого приголосного змінює значення слова. Зрівняй : bag [g] – сумка, back [k] – спина.
В англійській мові нема м’яких приголосних. Порівняй «Люба» і «Луба». Англієць скаже «лублу» замість «люблю».
Англійське слово cheese [t∫i:z] означає сир і вимовляється з посмішкою. «Say cheese» - запрошення до посмішки. Тому більше посміхайтесь і у вас буде бездоганна англійська вимова. Не забувай говорити «please» з посмішкою.
В англійській мові є як довгі так і короткі голосні звуки. В українській мові довгота голосного звуку не впливає на значення слова. Наприклад: Код і к-о-о-о-о-д. В англійській мові, навпаки, заміна довгого голосного звуку коротким призводить до зміни значення слова: port [pכ:t] – порт, pot [pכt] – горшок.
[е] – при вимові цього звуку рот трішки привідкритий;
[ǽ] – при вимові цього звуку рот відкривається ширше, при цьому кінчик язика повинен впиратись в нижні зубки. Не можна плутати ці 2 звуки. Це може змінити значення слова:
Pen [pen] – ручка; men [men] – чоловіки;
Pan [pǽn] – сковорода; man [mǽn] – чоловік.
[ʌ] – при вимові цього англійського звука рот більше закритий, ніж при вимові звука [а:] – відкритий ширше. Якщо рот відкривати дуже широко, ніби на прийомі у лікаря, то і отримуєте правильний звук [а:]. Ці звуки також не можна плутати: nut [nʌt] – горіх; heart - [ha:t] – серце;
Дифтонги – це cкладний голосний звук, що складається з двох елементів, які утворюють один склад.
[ei] – plate [pleit] – cake [keik];
[ai] – fly [flai] – nine [nain];
[au ] – house [haus] – blouse [blaus];
[כi] – boy [bכi] – coin [kכin];
[iə] – deer [diə] – ear [ie];
[έə] – bear [bέə] – chair [t∫έə]
[uə] – sure [∫uə] 
               Читання деяких буквосполучень в англійській мові 
Букво-
сполучення
Транскрип-ція
Читання
Приклад
Позиція у слові
sh
[ʃ]
ш
she [ʃi:]
будь яка
ch
[tʃ]
ч
chess[tʃes]
будь яка
tch
[tʃ]
ч
match [mᴂtʃ]
після коротких голосних
ck
[k]
к
black [blᴂk]
після коротких голосних
th
[ϴ]

[ð]
міжзубний с

міжзубний з
bath [ba:ϴ]

bathe [beið]
1) в кінці слова

2) на початку займенників, службових слів та між голосними
qu
[kw]
кв
queen [kwi:n]
перед голосними
nk
[ŋk]
нк (банк)
thank [ϴᴂŋk]

будь яка







 Читання «німих» букв в англійській мові 
Букво-
сполучення
Транскрипція
Читання
Приклад
Позиція у слові
wr
[r]
p
write [raɪt] writing
будь яка
kn
[n]
н
knee [ni:]
на початку слова
mb
[m]
м
bomb [ bom]
будь яка
gh
не читається
-
high [haɪ]
high      might  night
bright   right      fight
всередині та на початку слова
ng
[ŋ]
н (банк)
sing [siŋ] long
song  strong  ring
bring king
spring  hang
в кінці слова
wh
[w]


[h]

в


х
when [wen]
where  what  why

who [ho:]    whole
перед всіма голосними, крім Оо

перед буквою Оо












Ігри на уроках англійської мови

З самого раннього дитинства дитина спілкується з світом через гру. Для неї гра – спосіб пізнання дійсності, спосіб випробувати себе. Але, на жаль, коли дитина приходить в школу, вчителі про це забувають, хоча ігрова діяльність і малювання характерні для дітей цього віку.
“Snowball” – одна з найпоширеніших видів лексичної гри, її перевага в тому, що ця гра може використовуватися під час вивчення будь-якої теми. Гра покликана активізувати словниковий запас учнів за вивченою темою, добре тренує пам’ять і сприяє розвитку уваги. Учитель говорить: “I have a grandmother” і просить першого учня повторити сказане учителем слово і додати своє: “I have a grandmother and an uncle”. Гра триває доки кожен її учасник не відтворить встановлений ланцюжок слів.
“Word-search grid” – гра для розвитку уважності, спостережливості і активізації активного словникового запасу. На дошці намальоване поле у вигляді з сітки клітин, в кожній з яких написана буква алфавіту. Серед літер зашифровані слова з певної теми. Завдання учнів - самостійно відшукати серед літер дані слова, спираючись на список внизу сторінки.
“Up and down” – різновид лексичної гри, яку також можна використовувати у вигляді другої фіз. хвилинки. Ця гра забезпечую концентрацію уваги на вивчених словах і дозволяє дітям трохи порухатись. Учитель роздає по 3-4 картки зі словами. Учитель показує малюнок – учень, у якого є відповідне слово, повинен встати, назвати і показати слово. Бажано малюнки показувати швидко, щоб підвищити активність і уважність учнів.
“Missing vowels” - легка у підготовці і проведенні, цікава гра на відпрацювання вивчених лексичних одиниць. Завдання можна записати як на дошці так і використовуючи роздаткові картки (дод.2). Завдання учнів вставити у слова пропущені голосні літери.
 “Memory game” – гра призначена розвивати пам’ять у дітей. Учитель розвішує на дошці 10 карток за вивченою темою, усі хором називають слова. Коли учитель просить усіх заплющити очі, він прибирає одну з карток. Учні мають здогадатися, яка картка пропущена і назвати весь ряд з 10 слів. Гра триває доти, доки на дошці не залишиться жодного малюнку, а учні назвуть їх всі по пам’яті.
«Bingo!» Гра «Лексичне лото»
Мета: повторення лексики з будь – якої теми.
Учитель готує список слів з якої – небудь лексичної групи (назви тварин, ма-газинів, меблів, шкільного приладдя тощо). Кожний учень креслить на аркуші па-перу квадрат, який ділить на 9 маленьких квадратів, у кожному з яких учні пи-шуть по одному слову із заданої групи.
На виконання цього завдання учням дається 3-5 хвилин, після чого вчитель голосно читає слова зі свого списку, викреслюючи прочитані. Учні викреслюють слова, які є у їхніх квадратах. У кого виходить три закреслені слова по вертикалі, горизонталі або діагоналі, той говорить: «Bingo!». Цьому учню надається перше місце. А вчитель продовжує читати слова зі списку, щоб визначити друге і третє місце.
Гра «Хрестики – нулики»
Мета: активізація лексики з певної теми.
Учитель ділить клас на дві команди – «хрестики» і «нулики». На дошці зобра-жено квадрат, який поділено на 9 менших квадратиків. В кожному квадраті напи-сана назва теми-категорії, наприклад: animals, seasons, food, weather, professions, clothes і т. д. Кожна команда вибирає собі категорію, а вчитель читає запитання до цієї категорії. Якщо гравці відповідають на запитання, то вчитель замість катего-рії ставить значок команди, що дала відповідь: хрестик або нулик. Перемагає ко-манда, що має три хрестика чи нулика підряд. Запитання можуть бути такі:
      Animals: It lives in the forest; it’s brown and fat and has a short tail. (A bear)
     Seasons: Children don’t go to school in … (Summer)
     Food: What vegetables do you need to cook vegetable salad?
     Weather: What can we see in the sky at day when there are no clouds? (The sun)
     Professions: People of this profession sell things. (A seller) і тд.
Гра «Їстівне – неїстівне»
Мета: активізація лексики з різних тем.
Гра проводиться з м’ячем. Учитель або учень кидає м’яча іншому учневі, називаючи певне слово. Якщо слово означає їстівний предмет, дитина ловить м’яча, якщо ж неїстівний – відкидає його.
Гра «Лотерея»
Мета: активізація структури  there is/there are … у загальних питаннях і відповідях.
Учитель приносить у клас коробку чи сумку, де є багато предметів, назви яких відомі учням. Учні по черзі ставлять запитання: Is there a … in the box (bag)? Учи-тель дістає відгаданий предмет. До нього прив’язаний папірець з надписом, скільки очок заробив учень. Часто вживані предмети (олівець, ручка, зошит, кни-жка) можуть «коштувати» одне очко, предмети, наявність яких у класі є несподі-ванкою (квітка, чашка, іграшковий собачка тощо), можуть оцінюватись більшою кількістю очок. Виграє той, хто відгадає предметів на більшу кількість очок.
Гра «Скажи наступне слово»
Мета: засвоєння та повторення назв днів тижнів, місяців, дат, числівників.
Учитель називає день тижня, місяць, дату або числівник. Учні по черзі швидко називають наступний день, місяць, дату або числівник. За кожне правильне слово учень дістає очко.
Цю гру можна проводити на командну чи особисту першість.
«Перевір себе» 
(учням пропонують тему (schoolanimalsclothesweathercharacter and appearance), на яку упродовж 1,5 – 2 хв. вони повинні написати якомога більше слів. Учні по черзі зачитують слова. Якщо слово повторюється, то його викреслюють. Перемагає той, у кого залишиться більше слів
«Вінегрет»
(на дошці написані слова, літери в яких перемішані. Учні повинні розпізнати слова та записати їх у зошити. Перемагає той, хто правильно запише всі слова. Для спрощення завдання вчитель указує тему, до якої можна віднести слова)

«Познайом мене зі своїми друзями»
 Учні стають у коло. Кожен повинен відрекомендувати сусіда праворуч і ліворуч: „His name is...". (Його ім'я....). „Her name is...". (її ім'я...). Тема: Учень та його оточення.
«Вгадай задуманий предмет»
 Учень виходить із класу. Діти задумують предмет. Учень входить до класу і запитує: „Is it a book?" (Це книга?). Клас хором відповідає: „Yes (no). It's (not) a book" (так абоні). Учню дозволяють поставити не більше трьох запитань. Якщо після третього запитання він не вгадав предмет, діти називають його хором.
«Світлофор»
 Учитель каже, що він називатиме предмети, які учні звичайно кладуть у портфель, коли йдуть до школи. Якщо це відповідає дійсності, учні показують зелений колір „світлофора", якщо ні, то червоний. Гра проводиться англійською мовою в швидкому темпі. Діти, які правильно і швидко відповідають, нагороджуються призами (вирізані різнокольорові предмети, фігурки, іграшки та ін.).
«Біла ворона»
Вчитель показує дітям 5 карток, на яких зображені знайомі предмети4 предмети з п’яти мають належати до однієї категорії, а один - до іншої.
Наприклад: a pen, a rule, a book, a pencil, а саt. Діти визначають зайвий предмет, та пояснюють чому.

1/13/2020


                                 
                                    Training
Read the text and fill in the missing words.
( the Internet, prepare, chat, computer, find, e-mails, download, share, shopping, join, design)
Susan: I’d like to talk about computers as far as daily life goes. The computer means an incredible amount to me because not only I enjoy working on it but I love making (1) ….. friends around the world. We (2) ….. our hobbies and interests with each other. My brother and I also spend much time playing (3) …. games and surfing (4) ….. . I use computer when I (5) ….. a school report or (6) ….. information for a project.
David: In my opinion, computer is a critical part of our everyday life. I see the future heading in that direction: where technology advances and more things become automated through computers. Some people say that computers disconnect people, but I don’t think so. I usually (7) …. newsgroups, send and receive (8) ….. from my friends. I often (9) ….. pages with photos, music and video. There is no need to spend time waiting for the letter to come to your house by post mail. You can write to me: davidbillings @ aol.com
Paul: The computer brings a better quality for living in some respect. You can save your time and do the on-line (10) …. or pay your bills. As for me, I can (11) ….. web pages and programmes for the computer.   My father has taught me to build computers, and so I have a new hobby now. I think that whatever you choose to do in your life, the computer can be a very nice tool to help you. Oh, yes, computers can really do wonders when used properly.
1)      Chat
2)      Share
3)      Computer
4)      The Internet
5)      Prepare
6)      Find
7)      Join
8)      E-mails
9)      Download
10)  Shopping
11)  Design

                                       Guess what is it?

( Fax machine, microwave oven, TV set, refrigerator, camera, dishwasher, computer)
ü  With the help of it we can wash the dishes.
ü  Here we can search in the Internet, play different games and chat with friends.
ü  With the help of this device you can film different occasions.
ü  You can watch different news and programmes.
ü  It keeps your food fresh and cold.
ü  We use it to cook, defrost, reheat pre-prepared food
ü  We use it to send and receive urgent massages
Завдання:

  • Mobile Phones
It goes without saying that the mobile phone is one the most amazing inventions in our world. They have changed our life, whether we realize it or not. We can’t even imagine what life will be like in the future if we stop using this means of communication.
Mobile phones are used by almost everybody these days. When you meet a new person or when you have a new friend, the first information you take from that person is his or her mobile phone number.
There are a lot of advantages of this invention. Firstly, you always stay in touch: anybody who knows your mobile number can contact you. If you are travelling abroad, you can use the roaming facility to get connected anywhere and anytime.
Secondly, you can use the Internet, check your mail when you are out of your home. You can also reply to important messages or e-mails from your mobile phone. Furthermore, you can use it for education and fun. Every time when you travel by public transport you can see a lot of people who read books, play games or listen to music with the help of mobile phones.
On the other hand, there are some negative aspects of using mobile phones. We prefer making a phone call to face-to-face communication with people. Moreover, you are always connected to the world and responsible for answering a phone call. As a result, you lose your privacy and freedom from your daily routine work when you are connected. Finally, using mobile phones for a long time is definitely bad for health. Experts believe that they can cause some health problems due to their radiation.
Mobile phones can cause problems at school, as well. There is a rule in most schools that students should turn off their phones during lesson time. However, many students either forget or disobey this rule. Their phones often ring during class time and this interrupts the class and disturbs other students.
To sum it up, using mobile phones is very important in today’s world but they should be used in a rational way

  • Computers
We can’t imagine our modern life without computers; they are a part of our everyday existence. Nowadays these devices can be found almost in every house or office. Some families even have more than one machine – they buy a computer for every member of the family. Are these things, computers, useful or harmful for people?
On the one hand, the benefits of computers can’t be denied. Firstly, they save valuable time and space. Storing large amounts of information can be done in a couple of minutes at the touch of the button. It makes our life much easier and we can do our work much faster than people could in the past.
Secondly, with the access to the Internet we can explore the world from the comfort of our homes. We can read the news, watch films, listen to music or do the shopping on-line. We can make friends in many countries of the world and communicate with them easily.
Moreover, computers can be educational and fun. From a very young age, children can gain basic computer skills: different programmes allow them to learn, draw, paint and play. School subjects become more interesting when presented on a computer screen. There is a variety of amusing games for older children to play.
On the other hand, there are also some drawbacks of using computers. To begin with, staring at the computer screen for a long time can damage your eyes. Your back also suffers when you sit in front of the computer for hours.
What is more, many people especially teenagers become dependent on computers. They spend all their free time in front of computers playing games or using different social networks but isolating themselves from other people of their age.
Finally, we understand that the more work is done by computers, the more people all over the world lose their jobs and become unemployed.
All things considered, I believe that the computer has more advantages than disadvantages. They improve the quality of our life, but only when used sensibly. I’m sure computers are our future whether we like it or not.

The Influence of Science and Technology

Positive
Negative
Make life easier, quicker.
Influence your health (eyestrain,

lack of movement).
Make life warmer, give you free

time.
Separate you from nature.
Entertain you.
Lead you away from nature.
Substitute people, do work
Make you live in virtual world.
thoroughly.


In some cases take all your time.
Can solve the most difficult

problems.
Make you busy.

You don't notice other people.


                              Scientific and Technological Progress
It's difficult to overestimate the role of science and technology in our life. They accelerate the development of civilization and help us in our co-operation with nature. Scientists investigate the laws of the universe, discover the secrets of nature, and apply their knowledge in practice improving the life of people. Let's compare our life nowadays with the life of people at the beginning of the 20th century. It has changed beyond recognition. Our ancestors hadn't the slightest idea of the trivial things created by the scientific progress that we use in our every day life. I mean refrigerators, TV sets, computers, microwave ovens, radio telephones, what not. They would seem miracles to them that made our life easy, comfortable and pleasant. On the other hand, the great inventions of the beginning of the 20th century, I mean radio, airplanes, combustion and jet engines have become usual things and we can't imagine our life without them. 
A century is a long period for scientific and technological progress, as it's rather rapid. Millions of investigations the endless number of outstanding discoveries have been made. Our century has had several names that were connected with a certain era in science and technology. At first it was called the atomic age due to the discovery of the splitting of the atom. Then it became the age of the conquest of space when for the first time in the history of mankind a man overcame the gravity and entered the Universe. And now we live in the information era when the computer network embraces the globe and connects not only the countries and space stations but a lot of people all over the world. All these things prove the power and the greatest progressive role of science in our life. 

But every medal has its reverse. And the rapid scientific progress has aroused a number of problems that are a matter of our great concern. These are ecological problems, the safety of nuclear power stations, the nuclear war threat, and the responsibility of a scientist. But still we are grateful to the outstanding men of the past and the present who have courage and patience to disclose the secrets of the Universe.

Переклад тексту: Scientific and Technological Progress


Важко оцінити занадто високо роль науки й техніки в нашім житті. Вони прискорюють розвиток цивілізації й допомагають нам у нашім співробітництві сприродой. Учені досліджують закони всесвіту, виявляють таємниці природи, і застосовують їхнє знання в практиці, що поліпшує життя людей. Давайте порівнювати наше життя в цей час із життям людей на початку 20-ого сторіччя. Це змінилося до невпізнанності. Наші предки не мали найменшу ідею щодо тривіальних речей, створених науковим просуванням, що ми використовуємо в нашім щодня життя. Я маю на увазі рефрижератори, телевізори, комп'ютери, мікрохвильові печі, радіо-телефони, що немає. Вони здавалися б чудесами їм, які зробили наше життя легкої, зручної й приємної. З іншого боку, більші винаходи початку 20-ого сторіччя, я маю на увазі радіо, літаки, згоряння й реактивні двигуни стали звичайними речами, і ми не можемо уявити наше життя без них. 

Сторіччя - тривалий період для наукового й технологічного просування, оскільки це досить швидко. Мільйони досліджень нескінченне число видатних відкриттів були зроблені. Наше сторіччя мало кілька назв, які були пов'язані з певною ерою в науці й техніку. Спочатку це називали атомним століттям через відкриття розколу атома. Тоді це стало віком завоювання місця, коли вперше в історії людства людина переборола серйозність і ввійшов у Всесвіт. І тепер ми живемо в інформаційну еру, коли комп'ютерна мережа охоплює земну кулю й підключає не тільки країни й космічні станції, але й багато людей в усьому світі. Всі ці речі доводять владу й саму більшу прогресивну роль науки в нашім житті Але кожна медаль має її зміну. І швидке наукове просування розбудило безліч проблем, які є питанням нашого великого занепокоєння. Вони - екологічні проблеми, безпека атомних електростанцій, ядерної військової погрози, і відповідальності вченого. Але проте ми вдячні видатним чоловікам минулого й подарунка, хто має хоробрість і терпіння розкрити таємниці Всесвіту.